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Bloodlines German Board / Re: Inoffizieller deutscher Patch 10.1 erschienen
« Last post by Voerman on November 27, 2022, 10:59:19 pm »
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(...) vielleicht benötigst du zusätzliche Unterstützung?
Genau darum habe ich mich ja doch noch an das pseudo-automatische Übersetzungsprogramm gesetzt. Für die Standardformate funktioniert es auch soweit, es gibt aber noch Probleme bei "Sonder"-Dateien. Neue Patches lassen sich so in Minuten übersetzen, ohne etwas Anderes am Original anzutasten. Das Problem ist ja nicht, dass es noch so wahnsinnig viel zu tun gäbe, sondern dass ich ein und denselben Ablauf immer und immer wieder machen muss, sobald auch nur ein Hotfix rauskommt. Meine Methode ist ja sozusagen "Injection", d.h. ich kopiere praktisch meine Übersetzungen immer wieder neu in jede Datei, die sich geändert hat - von Hand. Das ist stundenlange Arbeit mit dem Differ und dem Texteditor und viel zu ineffizient. Und außerdem fehleranfälliger. Das Ziel ist, dass ich jeden neu herauskommenden Patch durch das Tool jage, das Ergebnis kurz teste und dann möglichst zügig hochladen kann.

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Wir werden ja nicht jünger und Bloodlines 2 soll ja nicht vor dem deutschen Patch erscheinen.  :vampwink:
Ich möchte dich ja nicht desillusionieren, aber ich glaube nicht, dass Bloodlines 2 überhaupt erscheint.

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Sorry falls das jetzt zu direkt war, aber ich wollte einfach ehrlich sein. Eigentlich hatte ich wegen deines Posts (Nr. 517 auf Seite 35) vom 27 Dezember 2021 gehofft, das es doch was mit 2022 was wird. Ja nochmal mir ist sehr bewusst das Beruf wie Familie vorgehen, aber irgendwie scheint es seit fast drei Jahren nicht so recht voranzugehen. Oder täuscht diese durchaus naive Außenbetrachtung?
Nein, natürlich läuft auch mein Leben über Jahrzehnte nicht gleichbleibend und konsistent. Als ich anfing, war ich in einer Weiterbildungsmaßnahme und hatte jede Menge Zeit. Das Pensum ist die letzten Jahre immer mehr geworden und Anderes kaum noch zu schaffen.

Wer weiß, wie es heute wäre, wenn ich damals nicht so schlechte Erfahrungen mit anderen Übersetzern gemacht hätte? Wahrscheinlich würden wir dann heute gemeinsam ein Github Repository pflegen oder so. Statt dessen bekam ich auf meine Anfrage der Zusammenlegung unserer Bemühungen die Antwort: Nein, wir stehlen dir deine bisherige Übersetzung, und du kannst dich verkrümeln. Also habe ich selbst weiter gemacht, und von diesem Team hat man nie wieder etwas gehört. Die Teamarbeit scheint dort auch insgesamt nicht gut gelaufen zu sein. Woran man sieht: Es liegt nicht alles nur an der (Wo-)Manpower!

Im Nachhinein würde ich auch sagen, dass dadurch der Übersetzungsstil einheitlich ist, was er sonst nicht gewesen wäre (weil natürlich jeder anders übersetzt). Wir befinden uns jetzt in der Endphase, wo neue Projektplanungen aus meiner Sicht überflüssig sind. Zumindest deute ich Werners Äußerungen so... Mein Ziel ist: Endlich fertig werden! Tut mir leid, wenn ich jetzt zu ehrlich und direkt bin, aber: Das Ganze dauert schon viel zu lange, das grenzt fast an Wahnsinn ;) Aber darüber haben wir ja auch schon oft genug gesprochen.

Ich denke im Moment darüber nach, wie ich das Ganze in kleinere Schritte unterteilen kann, damit es nicht mehr so problematisch ist, wenn ich unterbrochen werde. So wie wir wahrscheinlich alle versuchen, irgendwie mit dieser Situation "Ich muss ständig für jeden verfügbar sein" umzugehen. Du hast schon recht, das wird mit jeder neuen Krise auch nicht gerade leichter... Deswegen sollte man aber nicht aufgeben, ist angeblich alles eine Sache der Planung ;)
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Bloodlines Modding / Re: World War 2 Mod
« Last post by SCO on November 27, 2022, 10:13:59 pm »
Map changes are good, although i wish there was a way to disable obfuscate/divine vision aura for the skeleton.
Other 0 size wallets exist in the hideout of the nosferatu in paris. Not the labyrinth - which btw is horrid to navigate, to the point no-clip and following the borders of the square map is easier, although i suppose that's part of the 'charm' of it, the actual hideout.

I'm sure there are more, but i can't remember them.


Speaking of the labyrithm i really really wish there was a way to avoid that nonsense. A alternate quest/entrance like the CQM mod warrens entrance could be nice, if it was possible.

That section is the 'nosferatu warrens' of this mod, completely demotivating once you replay it. I actually think it's worse, because unlike the warrens, this is a real labyrinth and very unintuitive, even if you drop stuff and generally know the direction of the exit.

I don't have a good idea for a quest for it, or a alternate entrance though.

I did notice that you can get into the second floor of the burning collapsed building in paris, which could be a cool alternate entrance i guess, depending on if the hideout has a good place to set up a entrance, but i have no clue how to make a quest/info that points there (or anywhere else). Also i don't remember if i was using noclip when i was checking the second floor of that burning building (it was a few months ago).
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Bloodlines 2 General discussion / Re: Bloodlines 2 in 2023 “not impossible”.
« Last post by Wesp5 on November 27, 2022, 10:02:05 pm »
A tutorial is more of an on-rails experience.
This is exactly what they showed to me, an on-rails experience to learn about the new thin-blood disciplines.
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Bloodlines Modding / Re: World War 2 Mod
« Last post by SCO on November 27, 2022, 10:00:00 pm »
Which is another thing the maps in this mod lack, besides hunters - criminal violations are completely useless, since there are no cops - i guess there would have to be a english cop models and preferably a german and french one (although those can be replaced by nazi soldiers), and that's not really going to happen.

Especially for a feature that has no quest use and little use besides trading weapons for humanity, a pointless trade most of the time, since you get a automatic shotgun from day one of the mod in britain.
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Bloodlines Modding / Re: World War 2 Mod
« Last post by Avadonica on November 27, 2022, 09:54:20 pm »
Either do that of add some money. Also the wallet item uses some lockpick models, so this might be the reason for the mistake.

I still changed wallet to lock pick and it worked for me. =)
I dunno, does it make sense to exchange "empty items" for money(by how?) here to not disrupt the existing balance. Let's see what Argikt will say about it...

As i mentioned, don't remove the callback. It's harmless and i use it. The only 'problem' is it appearing in the console as a non-existent python method call on the normal release of the mod (which affects nothing but the console showing that error), but the advantage is if someone wants to do something with feeding on rats, that thing is there if they want to already without rebuilding maps.

No problem, I'll leave those lines for you.

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So what I did with this map by now:
- Changed cat to rat.
- Changed wallet to lock pick.
- And I tried to make a better camera position so we could get a better look at the tomb robbers' escape.

Here's a map for the test.  And thank you all for helping me with. =)
https://drive.google.com/file/d/1D5rm78UbTAWswtM84Chtzj5kU1rbmtri/view?usp=sharing
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Bloodlines Modding / Re: World War 2 Mod
« Last post by SCO on November 27, 2022, 08:54:18 pm »
I think these maps are altered CE-lite or CQM maps because those are the only other mods with that property (in the cqm used for the 'ratsucker' achievement).

I found an achievement script in each of the rats but it seems in the game it doesn't work so I could have cut these lines.
As i mentioned, don't remove the callback. It's harmless and i use it. The only 'problem' is it appearing in the console as a non-existent python method call on the normal release of the mod (which affects nothing but the console showing that error), but the advantage is if someone wants to do something with feeding on rats, that thing is there if they want to already without rebuilding maps.

Unfortunately, the only other way - for the reasons i mentioned that decrementing this trait doesn't disable it on the engine - to make ventrue feed on rats actually give blood is to edit the ventrue clan template and remove the 'don't feed on rats' trait, which then ruins the description/lore/gameplay of the clan etc. It's a case of 'i want to make a exception on activating a discipline, not make the exception the rule'.


I tested the map again just now (by using the console to go there and feeding on some rats). The problem isn't actually 'humanity loss'. It's 'criminal violation' from eating a rat, or walking around attempting it.

Since the 'feed attack' animation is considered attack sometimes, besides a masquerade violation (which may happen sometimes - i don't recall), i think it might be from that and some npcs (probably the cat, maybe a rat) noticing.

Also the skeleton in the inaccessible hole there glows as if it was alive under auspex/hunter divine vision. Not sure if solvable, since the probable reason why it's glowing is to take advantage of a existing npc animation.



Or maybe... it's a easter egg? The criminal violation thing. A cat reporting a 'criminal violation' from seeing a vampire eating a rat seems mildly funny/easter eggish. No cops can appear anyway.
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Bloodlines 2 General discussion / Re: Bloodlines 2 in 2023 “not impossible”.
« Last post by Vinland on November 27, 2022, 05:18:45 pm »
They might have gone with the Slug mission over the tutorial because the Slug mission allows them to show off different systems and characters. The demo is in a debug state where you're a thin-blood with disciplines from every clan. It's a demo in the literal sense. It's a demonstration of what the game is. A tutorial is more of an on-rails experience.
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Bloodlines Modding / Re: HD textures - Overhaul project
« Last post by OmriKoresh on November 27, 2022, 02:48:28 pm »
OK i found how to balance everything.

there are a few things i want to revise but SM is done.

@Wesp5 @thewarsend @malkav @Barabbah

Last question-

1. These pickup particles, Where the hell are they? i've been combing the game and i can't figure it out. can you?
2. the red / green coloring of a model, is this a MAP thing or a TEXTURE thing?
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Bloodlines Modding / Re: World War 2 Mod
« Last post by Wesp5 on November 27, 2022, 02:45:18 pm »
I can't find a rat who lowers your humanity but I found a cat near garbage bags with the template 'Bum'.
You should change the template of that rat from bum to rat and the Humanity issue should be gone.

Quote
I think those 'empty items' were copied here from vanilla maps and Argikt forgot to remove them.
Either do that of add some money. Also the wallet item uses some lockpick models, so this might be the reason for the mistake.
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Bloodlines Tech Support / Re: Missing hands
« Last post by Wesp5 on November 27, 2022, 02:40:03 pm »
Those codes are still good if you have no hands, but the UP should give them to you if you don't have them.
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